Blogger Backgrounds

Thursday 20 October 2011

finally i've made my decision.. =="

Assalamualaikum people..
as u can see in my previous post..i was really certain in choosing est..however..now..



bhahaha..  XD

-switching language-

huishh..n so xpala..dah isi borang pemilihan subjek elektif f4..n abah pun dah sain..

tapi..bila hari ni mai sekolah..macam2 dugaan..untuk menggoncang keyakinan aku terhadap pilihan aku ni..
#ayatformal

err..tengah ambil wudhu' kat sekolah n tetiba aku tanya kawan yang tengah nak ambil wudhu jugak..
dia kata dah tgk kertas est..n dia kata senang ja..

n aku pun.. ''ouh okayy''

err..tapi aku x puas hati lagi..dalam perjalanan ke dewan samsudin..ada terserempak beberapa senior..lalu bermulalah dialog antara kami..

ME  : kakak ambik elektif apa?
Senior 1 : TMK ..kenapa?
ME  : amacam? ok x? macam mana nak score?
Senior 1 :ouh senang saja..baca buku,faham apa yang cikgu ajar..dah boleh score..tmk ada satu paper..soalan objektif,soalan struktur n 2 esei..
ME  :  esei?
Senior 1 : alaaa..itu senang saja..beberapa baris dah siap..n lab ada aircond n kadang2 cikgu bagi online..(kakak ni cina)  ;]

dan hati aku tenang..sekarang ni..alia pulak yang pening..
antara akaun n tmk..kuikui..

kami pun jalan2 lagi lepas tu..jumpa senior lagi..kami pun tanya lagi..senior2 pun memberikan pendapat mereka..terlalu banyak pendapat sehingga menyebabkan aku n alia..




adehh..betui cakap cikgu..jangan tanya senior..sebab pendapat mereka berbeza-beza..
*tapi ada baiknya jugak..sebab ada senior yg telah menguatkan lagi reason aku memilih tmk  ;]


and finally..i passed up borang tu kat wahida (ketua kelas)
and bertawakal kepada Allah dengan harapan..pilihan ini adalah yang terbaik.. =]

i want to score in physics,chemistry,biology and add maths !! *my new favourite subjects
so aku berenti pikir pasal subjek elektif ni..  =>

and to my friends out there..yang masih terpikir-pikir soal pilhan subjek ni..i just want to say...




Assalamualaikum..

~little steps big changes






No comments:

Post a Comment