Blogger Backgrounds

Saturday 24 September 2011

~lalala

Assalamualaikum..
sedar x sedar..lagi 10 hari PMR..

10 hari...
~well..aku cuba untuk stay calm..buat apa nak gelabah..nanti kalau panik,satu apa yang dibaca pun susah nak masuk..InsyaAllah..moga-moga kita diberi ketenangan..

sebenarnya..aku nak cerita satu hal..

hari pertama
aku bangun pagi and seperti biasa aku buka mata (mestila)..lepas tengok kat sekeliling,aku sedar aku masih kat dunia (alhamdulillah)..dan bila aku kejik mata untuk meng-clearkan penglihatanku..AHHH!..sakitnya mata kiri aku..erghh..aku pun buat xtau la n kali kedua aku kejik mata tu,aku buat pelan - pelan la..hurgh..
dan bila aku tengok cermin .. AHH!! kelopak mata kiri aku bengkak!!..ah..sakit mata..



err..silap..
sakit mata bukan sakit gigi ..

MATA


*bukan mata aku

ok..bila aku khabarkan kepada mak aku..beliau berkata "ini ujian dari Tuhan..redha .. jangan mengeluh "
aku pun berkata "..."

hari kedua
bila bangun tuh..mata aku membengkak lagi teruk..bila nak sujud..rasa nak terkeluar biji mata..huhu..melihatkan keadaan aku itu..mama n abah risau..lalu mama bertanya.."tirah boleh jawab periksa dengan satu mata?''...aku pun macam "hah?"...dan aku sambung lagi "minta masa tambahan"..mama menjawab "nanti nak tanda jawapan 'A' terhitam kat 'B'...sekian..

dah la..malas nak cerita..

MORAL OF THE STORY
  1. kita hanya merancang , Allah yang menentukan segalanya..
  2. meskipun kita berusaha dan membuat segala persiapan untuk peperiksaan..dan kita yakin bahawa tiada apa yang dapat menghalang kita untuk berjaya..Allah menyedarkan kita akan kekuasaanNya melakukan segala apa yang dikehendaki dengan menarik nikmat sihat..
  3. setiap yang berlaku ada hikmah..jangan mengeluh..cuma redha dan sabar..
  4. sakit itu menghapus dosa lalu..
kesakitan itu membawa diri ini lebih dekat kepada Penciptaku..ALLAH s.w.t..

terima kasih Allah

sekian..

~little steps big changes~


No comments:

Post a Comment